Web Analytics

Coordinadora en lectura fàcil

Què és Coordinadora?

Coordinadora Balear de Persones amb Discapacitat

es va fundar a l’any 1978.

Coordinadora fa feina perquè tots els ciutadans i ciutadanes

que viuen a les Illes Balears

i tenen qualque discapacitat

puguin exercir els seus drets:

  • Dret a estudiar i a formar-se
  • Dret a fer feina
  • Dret a viure de forma independent
  • Dret a l'oci i la cultura

 

Coordinadora també fa feina

per millorar la qualitat de vida 

de les persones amb malalties cròniques. 

¿Què és una federació d’associacions?

Coordinadora és una federació d’associacions.

Les associacions s’uneixen a Coordinadora per ser més fortes.

 

Coordinadora té ara 34 associacions.

Aquestes associacions fan feina per ajudar a persones amb discapacitats o malalties greus.

Coordinadora té associacions a Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.

 

La direcció de Coordinadora coneix les necessitats

que tenen les persones representades per les associacions. 

Per això col·labora amb les administracions 

per donar a conèixer els problemes

i proposar solucions. 

Què fa Coordinadora?

1.Servei d’Atenció Directa

És un servei per ajudar a tothom que necessita informació, assessorament o suport sobre:

  • Temes de salut 
  • El certificat de discapacitat o de dependència
  • Pensions
  • Demanar ajudes econòmiques
  • I tots els temes relacionats amb la discapacitat

Al Servei d’Atenció Directa hi fan feina les Treballadores Socials de Coordinadora

 

2. Servei Ocupacional Àguila

Les persones ateses en aquest servei:

  • Aprenen habilitats socials 

Les habilitats socials són les capacitats que tenim per relacionar-nos bé

amb les altres persones com escoltar, parlar amb respecte o treballar en equip. 

  • Aprenen autonomia personal de la vida diària.

Es tracta de saber fer coses importants de la vida diària com posar el rentaplats,

ordenar les habitacions o cuinar.

  • Fan activitats de lectura, escriptura i matemàtiques.
  • Participen en diferents tallers: jardineria, restauració de mobles

i articles amb pasta de paper.

  • Fan fisioteràpia.
  • Fan sortides culturals. 

 

3. Servei de Suport a l’Habitatge

Una dona està escurant

Les persones ateses en aquest servei reben ajuda per:

  • Organitzar el seu dia a dia: cites mèdiques, presentació de documents,

pagament de factures i moltes coses més.

  • Organitzar la casa: fer net, fer la compra i cuinar.
  • Conèixer els serveis del barri i fer amics.

 

4. Serveis d’inserció laboral

Els TIL són les Tècniques i els Tècnics d’Inserció Laboral

que ajuden a les persones a trobar feina.

 

Què fan les Tècniques i els Tècnics d’Inserció Laboral?

  • Cercar cursos per a les persones que necessiten fer formació

abans de poder cercar una feina.

  • Visitar empreses per trobar llocs de feina.
  • Ensenyar a les persones que volen fer feina

com fer un currículum, on cercar feina

i com comportar-se en una entrevista de feina.

  • Acompanyar a les persones usuàries a les entrevistes de feina.
  • Acompanyar a les persones usuàries a l’empresa

quan han aconseguit una feina.

  • Ajudar a la persona usuària a aprendre la feina que ha de fer.
  • Ensenyar a la persona usuària a usar el transport públic per arribar a l’empresa.
  • Ensenyar a la persona usuària com ha de demanar vacacions o permisos.

 

5. CLARA- Oficina d’Accessibilitat Cognitiva

L’accessibilitat cognitiva és el dret que té tothom

a entendre la informació que ens envolta.

L’accessibilitat cognitiva és tot allò

que fa que els documents, els edificis o els espais

siguin més fàcils d’entendre.

 

L’oficina de Coordinadora

està formada per persones amb discapacitat

i sense discapacitat

formades en accessibilitat cognitiva.

 

¿Què fa l’oficina d’accessibilitat cognitiva?

  • Escriu i corregeix documents en lectura fàcil

per a què siguin més fàcils d’entendre.

  • Fa avaluacions d’edificis i entorns

per a trobar problemes

i apuntar solucions.

 

6. Altres serveis

Les persones ateses en alguns serveis de Coordinadora també poden participar en:

  • Activitats d’oci i temps lliure
  • Sortides culturals
  • Sessions informatives sobre temes molt diversos

 

 

Les persones ateses a Coordinadora no paguen.

Els serveis són gratuïts.

On estam?

Coordinadora està al carrer de Sor Clara Andreu 15 baixos de Palma.

  • Telèfon 971 498 777
  • Correu electrònic: coordina@coordinadora.es
  • Horari: de dilluns a dijous, de 8:00 a 19:00 hores. Divendres, de 8:00 a 15:30 hores.

És important demanar cita!